شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 21,276
بازدید دیروز: 21,025
بازدید کل: 151,943,333
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 165
کاربران حاضر: 166
بررسی یادگیری الکترونیک و ارائه یک چارچوب پیشنهادی برای توسعه آموزش الکترونیکی در کشور
چکیده:

با پیشرفت علوم و تکنولوژی و افزایش تأثیرات فناوری اطلاعات در زندگی بشر فرآیند آموزش و یادگیری نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. یادگیری الکترونیکی یا E-Learning مبحث جدیدی است که رفته رفته جای خود را در بین روشهای آموزشی باز می کند. E.L. به واقع آموزش از طریق کامپیوتر، شبکه های کامپیوتری چند رسانه ای و اینترنت است که به مدد رشد روز افزون فناوری اطلاعات سهل الوصول گشته است. E.L ، فرآیند آموزش را از شیوه کلاس های سنتی به آموزش Online منتقل کرده و مزایای بسیاری را برای فردیادگیرنده و سازمان در برخواهد داشت. زمان و مکان در آموزش به شیوه E.L ، مفهوم امروزی خود در شیوه کلاسهای سنتی را از دست می دهد، به این معنا که محدودیت زمانی و مکانی در E.L وجود نخواهد داشت. ما در این مقاله ضمن بررسی خصوصیات، عوامل و چالشهای پیش روی یادگیری الکترونیک، نقش آن در سازمان ها به جایگاه E.L در ایران و چشم انداز آتی آن خواهیم پرداخت و چارچوبی برای توسعه فرآیند آموزش الکترونیکی در کشور ارائه خواهد گردید

کلید واژه: فناوری اطلاعات، یادگیری الکترونیک، اینترنت، محیط آموزشی مجازی، شیوه سنتی آموزش
نویسنده(گان): پیمان اخوان، عصمت مسعودی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.