شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,588
بازدید دیروز: 21,025
بازدید کل: 151,941,645
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 107
کاربران حاضر: 107
مبانی، موانع و رویکردها در تجارت الکترونیک ایران
چکیده:

دنیای نوین تجارت، مجموعه ای است پررقابت که از عامل های بازار، اقتصاد، اجتماع و تکنولوژی به منظور موفقیت هرچه بیشتر بهره می گیرد. امروزه مبحث تجارت الکترونیک به عنوان یکی از مهمترین مسایل در دانش روز مطرح شده و دغدغه بنیادین کشورهای توسعه نیافته و یا درحال توسعه می باشد. ترکیب تجارت و الکترونیک از سال 1970 آغاز شد. در آن زمان شرکتهای بزرگی دست به تشکیل شبکه های رایانه ای زدند تا اطلاعات تجاری را بین خود و تولیدکنندگان مبادله کنند، با توجه به اهمیت موضوع این مقاله ابتدا به روند گسترش تجارت الکترونیک در جهان می‌پردازد، در ادامه با توجه به اهمیت فهم مبانی تجارت الکترونیک مبانی کلی آن آورده شده است. در ادامه کار، ضرورت ایجاد الکترونیک در ایران با مقایسه نحوه پیاده سازی تجارت الکترونیک در دیگر نقاط جهان و ارزیابی ارزش مبادلات در سالهای گذشته و در نهایت طرحی به صورت کلی (بدون ذکر جزئیات)آورده شده است.

کلید واژه: تجارت الکترونیک، موانع، رویکرد، فناوری اطلاعات
نویسنده(گان): مجید دماوندی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.