شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,959
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,676,962
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 122
کاربران حاضر: 123
شاخصهای جامع ارزیابی اعتبار و روایی تحقیقات کیفی در چارچوب پارادایم واقع گرا
چکیده:

هدف از این مقاله، ارائه شاخصهایی برای بررسی روایی و پایانی تحقیقات کیفی با رویکرد علمی پارادایم واقع گرا ارائه می کند. شش معیار جامع و مستقل برای ارزیابی و قضاوت تحقیقات واقع گرا ارائه می‌شوند. این معیارها بر پایه اجزاء پارادایمهای علمی «هستی شناسی، معرفت شناسی و روش شناسی» ترسیم می‌گردند. دو شاخص اول، در زمره پارادایم جزء هستی شناسی بوده، و از نظر ذاتی، احتمالا دارای اعتبارند.شاخص سوم از پارادایم جزء معرفت شناسی بوده، که شامل هر پارادایم جزء روش شناسی می شود که به تجزیه و تحلیل عمومی و اعتبار سازی روش تحقیق مربوط می‌گردد و معیارها در پارادایمهای مختلف با هم مقایسه می‌شوند.خصوصاً پارادایم های واقع گرا، ساخت گرا. مثالی نیز از کاربرد معیارها ارائه شده است. در بخش نتیجه گیری، چنین گفته می شود که معیارهای بیان شده باعث انطباق پارادایم واقع گرا در تحقیقات بازاریابی، شبکه ها و ارتباطات بازار و ارزیابی آنها خواهد شد.

کلید واژه: تحقیقات بازاریابی، روشهای کیفی، روش شناسی، مورد پژوهی
نویسنده(گان): وحید سعید نهایی، فرشاد صالح محمد علی نژاد
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.