شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,504
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,518,782
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 114
کاربران حاضر: 114
«یادگیری سازمانی» و استراتژی ایجاد «سازمان یادگیرنده»
چکیده:

سازمانهای یادگیرنده سازمان هایی هستند که می توانند نیازهای محیطی خود را تشخیص داده و ابزارهای لازم را جهت تطبیق خود با محیط فراهم آورند و بدینوسیله به حیات خود ادامه دهند. در این مقاله پس از تعریف سازمانهای یاد گیرنده ویژگیهای بارز چنین سازمانهایی ارائه گردیده و به دنبال آن ویژگیهای سازمانهای تندآموز ذکر شده است. پس از مرور نقش عناصر تعیین کننده ای مانند رهبری، فرهنگ، اطلاعات و تکنولوژی در یادگیری سازمانی، استراتژی ایجاد سازمان یادگیرنده به صورت فرمولی بیان شده و اجزاء آن مورد بحث قرار گرفته است. در نهایت پرسشنامه ارزیابی سازمان یادگیرنده ارائه گردیده که پاسخگویی به آن می تواند نقاط قوت و ضعف یک سازمان را در رسیدن به وضعیت سازمان یادگیرنده نمایان سازد.

کلید واژه: سازمان یادگیرنده، سازمان تندآموز، استراتژی ایجاد سازمان یادگیرنده
نویسنده(گان): عصمت مسعودی ندوشن، حسن جوان شرق
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه