همچنان که فضای کسب و کار هر روز رقابتی تر و پیچیده تر میگردد، معیارهای مالی عملکرد که به شکل سنتی مورد استفاده قرار گرفته اند دیگر نمیتوانند به مدیران تمام اطلاعاتی را که برای اخذ تصمیمات هوشمندانه و استراتژیک لازم است ارائه دهند. یک ابزار قدرتمند برای ارائه چنین اطلاعاتی «کارت امتیاز متوازن» نامیده می شود؛ آمیختهای از شاخصهای مالی و غیر مالی در ارتباط با مشتریان، فرآیندهای داخلی، یادگیری سازمانی، ارزش برای سهامداران، کیفیت، ارتباط با جوامع و... کارت امتیاز متوازن مدیران را قادر میسازد تا به بهبود مستمر عملکرد شتاب دهند، فرموله کردن و پیاده سازی استراتژی ها را آسان نمایند و به منظور ایجاد ارزش، پاسخگویی نسبت به داخل و خارج سازمان را قوت بخشند. در این مقاله سعی شده است ضمن مرور کوتاهی بر مفاهیم کارت امتیاز متوازن، مراحل پیاده سازی آن در سازمان مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین فرض بر این است که خواننده به طور کلی با کارت امتیاز متوازن آشنایی دارد