شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,768
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,518,046
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 119
کاربران حاضر: 120
راهنمای گام به گام پیاده سازی «کارت امتیاز متوازن» به عنوان یک سیستم ارزیابی استراتژیک
چکیده:

همچنان که فضای کسب و کار هر روز رقابتی تر و پیچیده تر می‌گردد، معیارهای مالی عملکرد که به شکل سنتی مورد استفاده قرار گرفته اند دیگر نمی‌توانند به مدیران تمام اطلاعاتی را که برای اخذ تصمیمات هوشمندانه و استراتژیک لازم است ارائه دهند. یک ابزار قدرتمند برای ارائه چنین اطلاعاتی «کارت امتیاز متوازن» نامیده می شود؛ آمیخته‌ای از شاخصهای مالی و غیر مالی در ارتباط با مشتریان، فرآیندهای داخلی، یادگیری سازمانی، ارزش برای سهامداران، کیفیت، ارتباط با جوامع و... کارت امتیاز متوازن مدیران را قادر می‌سازد تا به بهبود مستمر عملکرد شتاب دهند، فرموله کردن و پیاده سازی استراتژی ها را آسان نمایند و به منظور ایجاد ارزش، پاسخگویی نسبت به داخل و خارج سازمان را قوت بخشند. در این مقاله سعی شده است ضمن مرور کوتاهی بر مفاهیم کارت امتیاز متوازن، مراحل پیاده سازی آن در سازمان مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین فرض بر این است که خواننده به طور کلی با کارت امتیاز متوازن آشنایی دارد

کلید واژه: کارت امتیاز متوازن (Balanced Scorecard)، ارزیابی استراتژیک، معیارهای غیرمالی، معیارهای پیشین و پسین، فرموله کردن استراتژی
نویسنده(گان): عقیل ملکی فر، محمد شالچی فرد
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه