شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 929
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,707,226
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 61
کاربران حاضر: 61
ابزارها و فنون آماری در مدیریت کیفیت
چکیده:

ابزار بخش مهمی از هر حرفه محسوب می شود. در اختیار داشتن ابزار مناسب و آگاهی از چگونگی کاربرد آنها،‌ یک مدیر حرفه ای را از یک مدیر آماتور متمایز می سازد و این امکان را فراهم می آورد تا افراد متخصص و حرفه ای بهتر،‌ سریعتر و کامل تر در صحنه رقابت حضور یابند. ابزار و فنون همراه با شیوه های مدیریت و زیر ساختار سازمانی،‌ مؤلفه ای بنیادی از کیفیت جامع(TQ) هستند. متأسفانه بسیاری از مردم تنها از دیدگاه مبتنی بر ابزار به مدیریت کیفیت می نگرند و اهمیت استفاده از این ابزار برای به وجود اوردن زیرساختارهای مناسب و مورد نیاز و نیز اصلاح شیوه های مدیریتی را به فراموشی می سپارند. بهرحال بدون استفاده مناسب از اینگونه ابزارها و فنون، بهبود مستمر در طراحی ها و فرایندها اگر ناممکن نباشد، بسیار ساخت است. این مقاله به طرح و معرفی برخی از پرکاربردترین ابزارها و فنون اماری که می توانند در کمک به سازمان ها برای طراحی سؤالاتشان، طراحی فرایندها و شناخت و حل مشکلات و مسایل کیفیت بسیار کارساز باشند، می پردازد. ابزارهای بسیار ساده ای که قادرند مشکلات بسیار پیچیده را نمایش دهند، بررسی کنند و حل نمایند.

کلید واژه: مدیریت کیفیت، فنون آماری، ابزارها، زیر ساختارها
نویسنده(گان): عبدالرضا عالی زاده
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.