شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,171
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,518,449
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 83
کاربران حاضر: 83
کاربرد تجزیه و تحلیل خوشه ای در مطالعات مدیریت استراتژیک: تجزیه و تحلیل و نقد
چکیده:

تجزیه و تحلیل خوشه ای روش آماری است که مشاهدات را بصورت گروه های مشابه طبقه بندی می نماید. کاربرد تجزیه و تحلیل خوشه ای نشانگر انتخاب پیچیده ای است، زیرا طیف وسیعی از روش ها را دربر می گیرد و همچنین نوع ساختار، کیفیت این روش را تعیین می کند. این گزارش تاریخچه کاربرد تجزیه و تحلیل خوشه ای را در تحقیق مدیریت استراتژیک عرضه می دارد. روش مذکور از اواخر دهه 70 جهت بررسی مباحثی که اهمیت اساسی داشته اند، بکار گرفته شده است. تجزیه و تحلیلی که از چهل و پنج بررسی مهم به چاپ رسیده، حاکی از آنست که بکارگیری تجزیه و تحلیل خوشه ای اغلب در حد مطلوب نبوده است. ممکن است این نتیجه گیری از آن سبب حاصل شده که این روش قابلیت عمومیت بخشیدن به مفاهیم علمی را ندارد. بهره گیری از این دستاوردها، پیشنهاداتی چند جهت بسط کاربرد این تجزیه و تحلیل در تحقیقات آتی را در ذیل بیان می نماید.

کلید واژه: طبقه بندی، تحلیل خوشه ای، تحقیق ساختاری، گروههای استراتژی
نویسنده(گان): مرضیه بابائیان پور
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه