شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,692
بازدید دیروز: 21,025
بازدید کل: 151,940,749
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 65
کاربران حاضر: 66
چالشها و راهکارهایی برای توسعه تجارت الکترونیکی در بنگاه های کوچک و متوسط ایران
چکیده:

بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصادب سیاری از کشورها بالاخص کشورهای درحال توسعه نقش مهم و حیاتی دارند و سهم آنها در بخش عمده استغال و درآمد ملی بسیاری از کشورها یک حقیقت انکارناپذیر است. برای اینکه این بنگاه ها بتوانند در رقابت جهانی از مزایای فناوری اطلاعات بهره ببرند نیازمند زیرساختهایی می باشند که درصورت تحقق آنها تجارت الکترونیکی می تواند در زمینه های مختلف از جمله کاهش هزینه معاملات و دریافت سریع اطلاعات، توسعه حوزه بازاریابی، دستیابی به بازارهای جدید، مشارکت با تأمین کنندگان و سایر شرکا به انها کمک کند. در مقاله حاضر، پس از تعریف بنگاههای کوچک و متوسط، به معرفی زیرساختها، شناخت تهدیدها و فرصت هایی که اینگونه بنگاهها در انجام تعاملات اینترنتی با آنها مواجه هستند پرداخته و نقاط قوت و ضعف آنها در این راستا بررسی می شود. نهایتاً به ارائه راهکارهایی برای تحقق تجارت الکترونیکی در مورد نمونه هایی از این بنگاه ها در ایران می پردازیم.

کلید واژه: بنگاههای کوچک و متوسط، کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات
نویسنده(گان): علیرضا علی احمدی، محمد فتحیان بروجنی، منصوره حورعلی، مریم حورعلی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.