بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصادب سیاری از کشورها بالاخص کشورهای درحال توسعه نقش مهم و حیاتی دارند و سهم آنها در بخش عمده استغال و درآمد ملی بسیاری از کشورها یک حقیقت انکارناپذیر است. برای اینکه این بنگاه ها بتوانند در رقابت جهانی از مزایای فناوری اطلاعات بهره ببرند نیازمند زیرساختهایی می باشند که درصورت تحقق آنها تجارت الکترونیکی می تواند در زمینه های مختلف از جمله کاهش هزینه معاملات و دریافت سریع اطلاعات، توسعه حوزه بازاریابی، دستیابی به بازارهای جدید، مشارکت با تأمین کنندگان و سایر شرکا به انها کمک کند. در مقاله حاضر، پس از تعریف بنگاههای کوچک و متوسط، به معرفی زیرساختها، شناخت تهدیدها و فرصت هایی که اینگونه بنگاهها در انجام تعاملات اینترنتی با آنها مواجه هستند پرداخته و نقاط قوت و ضعف آنها در این راستا بررسی می شود. نهایتاً به ارائه راهکارهایی برای تحقق تجارت الکترونیکی در مورد نمونه هایی از این بنگاه ها در ایران می پردازیم.