با توسعه فناوری اطلاعات در سطح جهان و گسترش روز به روز اینترنت در پهنه گیتی، تجارت الکترونیکی نیز جایگاه مهمی یافته است. در این میان ایران نیز ناگزیر، به چنین عرصه ای خواهد پیوست. در جامعه اطلاعاتی، استفاده بهینه از اطلاعات و تدارک سود بیشتر موردنظر است. اینترنت، خصوصاً وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روز به روز بر حجم آن افزوده می شود. در حال حاضر میلیونها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بردارند بر روی سرویس دهنده های مختلف موجود می باشند و این درحالی است که هر روز نیز بر حجم این اطلاعات افزوده می شود. بی شک بهره گیری از فناوری اطلاعات یکی از حلقه های لازم برای افزایش ارتباطات تعاملی با مشتریان و کارایی تجاری در اقتصاد ملی است. بنابراین پدیده تبلیغات در تجارت الکترونیک از ضروریات تجارت در قرن حاضر می باشد. در حال حاضر 30 درصد بازار فرش جهانی به ایران تعلق دارد که با توجه به قدمت این صنعت در کشور، این رقم شایسته ایران نیست. از این رو باید بکوشیم تا صنعت فرش به عنوان معرف هنر و فرهنگ کهن ایران و به عنوان منبع اصلی صادرات غیرنفتی جایگاه والاتری را در عرصه جهانی کسب نماید. حال با توجه به اهمیت موضوع صنایع دستی به خصوص صنعت فرش و وضعیت تبلیغات در بازاریابی الکترونیکی در این صنعت که با توجه به برخی آمار و ارقام چندان مطلوب به نظر نمی رسد، چه باید کرد؟ این مقاله ضمن مروری بر روش های سنتی تبلیغات در صنعت فرش به بررسی منافع استفاده از روشهای نوین تبلیغات الکترونیکی می پردازد.