شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,912
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,661,915
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 121
کاربران حاضر: 121
رهیافت توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدی در قالب بازارچه های صنفی - صنعتی
چکیده:

ایجاد بازارچه های صنفی – صنعتی به عنوان رهیافتی جهت توسعه صنایع کوچک و متوسط (SMEs) و اتصال آن به صنایع بزرگ و چندملیتی است. در عرصه رقابت و جهانی شدن اقتصاد، صنایع کوچک و متوسط می توانند با تشکیل شبکه های بزرگ تولیدی و یا بعبارتی ایجاد بازارچه های صنفی-صنعتی، ضمن کاهش بسیاری از هزینه های مشترک و ایجاد ساختارهای مناسب تولیدی- صنعتی تولیدات با کیفیت را به بازار عرضه نمایند. تجربه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه حکایت از موفقیت ایجاد خوشه های صنعتی در سطح دنیا دارد و می توان از این تجربه در جهت توسعه اصناف تولیدی در قالب بازارچه های صنفی-صنعتی در ایران بهره جست.

کلید واژه: بازارچه های صنفی و صنعتی، صنایع کوچک و متوسط (SMEs)، خوشه های صنعتی (Clusters)، کسب و کارهای تولیدی
نویسنده(گان): ابوالفضل ریاحی، رضا اللهیاری سوینی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.