شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,707
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,517,985
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 121
کاربران حاضر: 121
کاربرد تکنیکهای آینده نگری و آینده نگاری در برنامه ریزی استراتژیک
چکیده:

آینده نگری تلاشی است برای ترسیم وضعیت سازمان در ابعاد مختلف بنحوی که استراتژی های قابل طرح ریزی برای اینده سازمان متناسب با اوضاع زمانی خود باشد و کمترین انحراف را داشته باشد و با کمترین تغییرات بتواند در زمان خود اجرا شود. بطور کلی ترسیم شرایط اینده ولو بصورت سناریو در زمان حال برای سازمان چا از لحاظ شرایط داخلی و چه از لحاظ خارجی و نیز فرصت ها و تهدیدهایی که سازمان با انها مواجه خواهد شد و از همه مهم تر در شرایط آینده چه فرصت هایی را می توان برای سازمان ایجاد کرد، زیرا تمامی فرصتها موجود نیستند، بعضی از آن ها را باید خلق کرد و جلوی تولد برخی از تهدیدات را از قبل گرفت. در این مقاله ضمن توجه به فرایند اینده نگاری، اهداف و ضرورت های آن، چگونگی این فعالیت را در دو نمونه انجام شده بازگو خواهیم کرد.

کلید واژه: آینده، آینده نگری، آینده نگاری، مدیریت تکنولوژی، رقابت
نویسنده(گان): افشین ایرجی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 7
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه