شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,940
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,518,218
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 101
کاربران حاضر: 101
پارادایم قواعد ساده و استراتژی
چکیده:

پارادایم ها در بطن خود حامل قواعد فرصت زا هستند و انسان در نگرش استراتژیک خود به دنبال فرصتها است. وقتی پارادایم ها تغییر می کند، با خود فرصتهای جدیدی را به همراه می آورد. دلیل این امر این است که قواعد جدید فرصتهای جدیدی را می سازند. در بازارهای پایدار، مدیران می توانند به استراتژیهای پیچیده که ثروت آفرینی و رشد قابل دارند دست یابند. در این شرایط، می توان به دنباله روی از کارآفرینان پرداخت و فرصتها را در اینجا و آنجا با تعدادی قواعد ساده و محدودی فرایندهای کلیدی شکار کرد. به عبارت دیگر، وقتی کسب و کار پیچیده می شود، استراتژی باید ساده شود. مانند تمام استراتژی های اثربخش، استراتژی به عنوان قواعد ساده درباره متمایز و متفاوت بودن است. اما برخلاف استراتژی های سنتی، این تمایز از طریف پیوند دقیق و مستحکم بین سیستم های فعالیت یا قابلیت های بارز بدست نیامده است. این تمایز از تمرکز بر فرایندهای کلیدی استراتژیک و تکوین قواعد ساده ای که به آن فرآیندها شکل می دهند، حاصل می شود. زمانی که از آن فرآیندها یک الگو پدیدار می شود، نتیجه حاصله می تواند مزیت رقابتی بلندمدت داشته باشد.

کلید واژه: استراتژی، قواعد ساده استراتژی
نویسنده(گان): علی احمدی، فاطمه دیده ور
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 6
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه