شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,926
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,676,929
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 96
کاربران حاضر: 97
رویکری برای بخش بندی بازار، زیربنای فعالیتهای بازاریابی
چکیده:

برایدستیابی به استراتژیهای توسعه بازار، بهره گیری از رویکردهای بخش بندی بازار کالاهای مصرفی ضروری است. مزایای بخش بندی منجر به بروز توافق گسترده میان اندیشمندان و محققان بازاریابی، مبنی بر اینکه بخش بندی، یک ابزار مهم مدیریتی و بازاریابی است، شده است. با این اوصاف بخش بندی به راه خود ادامه داده و به شکل امروزی در آمده و کاربرد و مزایای آن در اذهان محققان بازار و مدیرانی که آنرا در بازارشان بکار گرفته اند، کاملا روشن است. لذا در این مقاله سعی شده است تا حد توان این مفهوم تشریح شود. در این مقاله، تئوری بخش بندی بازار، فرآیند بخش بندی، ضرورت، مزایا و اهداف بخش بندی و معیارهای بخش بندی مطرح، بررسی و تحلیل می شوند. هدف از این کار تبیین نگرش تخصصی و استفاده از فنون بنیادی برای شناسایی بازار هدف و نحوه طبقه بندی آن برای دستیابی به سهم بهینه بازار مصرفی برای برآوردهای بنگاه های اقتصادی است.

کلید واژه: بخش بندی بازار، مزیت رقابتی، روشهای خرید، روشهای آماری، بخش بندی
نویسنده(گان): محمدرضا حمیدی زاده، مهدی فاضلی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.