شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 28,856
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,630,228
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 83
کاربران حاضر: 83
اولویت بندی شاخص های دسترسی به فرصتهای برابر در توسعه آموزشهای علمی-کاربردی در کشور
چکیده:

دراین مقاله شاخصهای اولویت دار برای دسترسی به فرصتهای برابر برای توسعه آموزشهای علمی کاربردی تعیین شده است. نگارنده جهت ارائه این شاخص ها تحت مفهوم شاخص، عدالت آموزشی و برابری دسترسی به آموزش عالی نظام آموزش های علمی-کاربردی را تبیین نموده است.ضمن تعریف شاخص های اجتماعی و دسته بندی و بکارگیری شاخص ها، به تحلیل مسئله دسترسی به فرصتهای برابر در توسعه آموزش پرداخته و پس از بیان ضرورتهای توسعه این آموزشها، عواقب توسعه آموزش بدون توجه به فرصتهای برابر را ارزیابی و تحلیل نموده است. درپایان، با توجه به جهت گیری خاص دانشگاه علمی کاربردی در نظام آموزش عالی شاخصهای سنجش نابرابریها در توسعه آموزش عالی را معرفی و در چهار گروه عمده، دسته بندی نموده با توجه به آنها، متدولوژی اولویت بندی شاخصهای توسعه آموزشهای علمیکاربردی را از دیدگاه دسترسی برابر به فرصتهای آموزشی، ارائه نموده و نهایتا با تعیین شاخصهای اولویت دار امکان اولویت سنجی مناطق کشور را جهت تأسیس دانشگاههای علمی-کاربردی فراهم نموده است.

کلید واژه: برابری فرصت ها، آموزش عالی، عدالت آموزشی، شاخص، آموزشهای علمی-کاربردی
نویسنده(گان): عصمت مسعودی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.