شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 28,857
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,630,229
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 84
کاربران حاضر: 84
اندازه گیری کیفیت خدمات در آموزش عالی
چکیده:

با وجود اهمیت روز افزون مقوله کیفیت خدمات در دنیای پیچیده، شخت و رقابتی حاضر، بنابر دلایل چندی اندازه گیری کیفیت در آموزش متفاوت و بسیار مشکل تر از بخش های دیگر می باشد. از سویی خدمات وجه تمایزی برای دانشگاه ها بوده و درنهایت رضایتمندی دانشجویان را بدنبال خواهد داشت. از آنجایی که ابعاد مشخصی جهت سنجش کیفیت وجود ندارد، سنجش انتظارات دانشجویان خصوصاً با توجه به مشارکت مستقیم آنان در تولید نهایی که همان آموزش است، بسیار مهم بوده و پیش شرط امر تصمیم گیری در آموزش عالی است. برخی معتقدند در چنین شرایطی، دانشجویان- که از دیدی محصول قلمداد می شوند – متفکرین برجسته ای خواهند بود. برای این منظور، مدل های مختلفی پدید آمده است. ارزیابی انجام شده در تحقیق حاضر، حاکی است که برای سنجش کیفیت خدمات نمی توان مدل استانداردی ارائه داد. عوامل التزامی، اعتماد و عملی بودن انتظارات عوامل حاصل شده از ارزیابی کیفیت خدمات در یکی از مؤسسات آموزش عالی در ایران است که بر مبنای مدل پاراسورامان و با استفاده از ابزار سروکوآل به دست آمده که متفاوت از تحقیقات پیشین در سایر کشورها می باشد. لذا درنظر داشتن مقتضیات زمانی و مکانی در این نوع ارزیابی ها، از جمله موارد قابل توجه است.

کلید واژه: کیفیت خدمات، اندازه گیری کیفیت در آموزش، سنجش کیفیت
نویسنده(گان): محمود شیرازی، فاطمه براتکو
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 4
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.