با وجود اهمیت روز افزون مقوله کیفیت خدمات در دنیای پیچیده، شخت و رقابتی حاضر، بنابر دلایل چندی اندازه گیری کیفیت در آموزش متفاوت و بسیار مشکل تر از بخش های دیگر می باشد. از سویی خدمات وجه تمایزی برای دانشگاه ها بوده و درنهایت رضایتمندی دانشجویان را بدنبال خواهد داشت. از آنجایی که ابعاد مشخصی جهت سنجش کیفیت وجود ندارد، سنجش انتظارات دانشجویان خصوصاً با توجه به مشارکت مستقیم آنان در تولید نهایی که همان آموزش است، بسیار مهم بوده و پیش شرط امر تصمیم گیری در آموزش عالی است. برخی معتقدند در چنین شرایطی، دانشجویان- که از دیدی محصول قلمداد می شوند – متفکرین برجسته ای خواهند بود. برای این منظور، مدل های مختلفی پدید آمده است. ارزیابی انجام شده در تحقیق حاضر، حاکی است که برای سنجش کیفیت خدمات نمی توان مدل استانداردی ارائه داد. عوامل التزامی، اعتماد و عملی بودن انتظارات عوامل حاصل شده از ارزیابی کیفیت خدمات در یکی از مؤسسات آموزش عالی در ایران است که بر مبنای مدل پاراسورامان و با استفاده از ابزار سروکوآل به دست آمده که متفاوت از تحقیقات پیشین در سایر کشورها می باشد. لذا درنظر داشتن مقتضیات زمانی و مکانی در این نوع ارزیابی ها، از جمله موارد قابل توجه است.