برای پیشتاز بودن در کسب و کاری که رقبای اصلی و به تعبیری غول ها در آن حاکمیت دارند چه باید کرد؟ آیا چنین رقیبی را به آسانی می توان از سر راه برداشت؟ چگونه است که در صنایعی مانند کامپیوتر، خرده فروشی و هواپیمایی شرکت های قدیمی موفق، نظاره گر ظهور و موفقیت شرکت های جوانی هستند که به صحنه می آیند تا بازارها را تسخیر کنند؟ بسیاری از شرکت های موفق امروز خود را گرفتار رقابتی شدید می بینند. سازمان های جوان و نوپا چگونه قادر هستند که بازارها را از چنگ غول ها درآورند؟ امروزه با تغییر شیوه های رقابت، برای تدوین استراتژی رقابت بیش از هر چیز بایستی به رویکردهای نوآورانه مبتنی بر ارزش مشتری، توجه نشان داد. نوآوری در کسب و کار چیزی بیش از نوآوری در محصول می باشد. پرسش اساسی این است که حوزه های تغییر بنیادین در کسب و کار کدامند؟ نوآوری را در کجای کسب و کار محقق سازیم؟ در این نوشتار برای برتری در مقابل رقبا بر بهره گیری از استراتژی های نوآورانه و انقلابی در سطوح سازمانی و رقابتی، نوآوری غیرفنی، تأکید می گردد و حوزه های اساسی تغییر بنیادین در کسب و کار معرفی می شوند. معرفی هر حوزه تغییر بنیادین، با ارایه مثالی از یک شرکت شاخص در آن حوزه همراه است.