در این مقاله طبقه بندی سرویسهای اینترنت به قصد تشریح کاربردهای مختلف اینترنت در ارتباطات مدیریت پروژه ارائه گردیده است. این طبقه بندی بر پایه مشخصات تکنولوژیکی سرویسهای اینترنتی، ارتباطات مطلوب در مدیریت پروژه و ملاحظات سازمانی استفاده از این سرویسها ارائه شده است. ابعاد این دسته بندی شامل همزمانی گیرنده/فرستنده و ارتباط میان تعدادی از گیرندگان و فرستندگان است.. دسته بندی ارائه شده در حوزه شش سرویس اینترنتی مختلف که معمولا در مدیریت پروژه به کار گرفته می شود، انجام پذیرفته است. این مطالعه به هدف درک تواناییها و محدودیتهای سرویسهای اینترنتی برای انواع مختلف ارتباطات در مدیریت پروژه ارائه شده است.