شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 34,816
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,636,188
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 68
کاربران حاضر: 69
تدوین راهبرد کلان پیاده سازی دولت الکترونیکی در ایران
چکیده:

از زمانی که فناوری اطلاعات در دنیای کنونی ظهور کرده است، تاکنون مفاهیم بیشماری ابداع و در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بکار گرفته شده است. هر یک از این مفاهیم، مبتنی بر نیاز خاص و در جهت رفع مشکلات مبتلا به آن، ابداع و مفهوم پردازیهای لازم در مورد آنان صورت پذیرفته است. مفهوم دولت الکترونیکی از جمله مفاهیمی است که اخیرا" دردنیای دانش و اطلاعات متولد شده و در دستور کار بسیاری از دولتها قرار گرفته است. ایران نیز همگام با دیگر کشورهای جهان، اهمیت این موضوع را دریافته و مصمم است در جهت پیاده سازی دولت الکترونیکی گام بردارد. لیکن به دلیل حجم زیاد دولت در جمهوری اسلامی ایران و وجود مسائل و مشکلات مختلف در ارتباط با پیاده سازی دولت الکترونیکی مانند فقدان زیرساختهای قانونی، نهادی و انسانی موضوع برنامه ریزی برای پیاده سازی دولت الکترونیکی در ایران دشوار است. در مورد پیاده سازی دولت الکترونیکی دیدگاه راهبردی راهگشا می باشد، مخصوصا هنگامی که با آموزه های تصمیم گیری گروهی با معیارهای چندگانه و تئوری فازی تلفیق شود که در مقاله حاضر مورد توجه قرار گرفته و برای تعیین راهبرد کلان پیاده سازی دولت الکترونیکی در ایران بکار گرفته شده است

کلید واژه: دولت الکترونیکی، برنامه ریزی استراتژیک، تصمیم گیری با معیارهای چندگانه، تئوری فازی
نویسنده(گان): مهدی غضنفری، علیرضا علی احمدی، عباس احمدی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.