شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 06 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,224
بازدید دیروز: 38,882
بازدید کل: 160,472,181
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 117
کاربران حاضر: 117
یک چارچوب فرایندگرا برای ارزیابی ارزش تجاری فناوری اطلاعات
چکیده:

در محیط رقابتی فعلی، نیاز برای اعمال مدیریت بهتر منابع سازمانی، به ویژه منابع فناوری اطلاعات، مستلزم ارزیابی سهم واقعی هر یک از منابع در عملکرد سازمانی است. اگرچه مدارک غیرقابل انکاری در خصوص توانایی فناوری اطلاعات در ارزش آفرینی وجود دارد اما چارچوب مناسبی برای ارزش تجاری آن به وجود نیامده است. بسیاری از منابع مطالعاتی موجود در زمینه بهره وری فناوری اطلاعات و ارزش تجاری را می توان در جهت تعریف شاخصهای سطح بازدهی استفاده کرد. تمرکز روی متغیرهای سطح بازدهی شرکت، درک محدودی از چگونگی و میزان ارزش آفرینی فناوری اطلاعات را به دست می دهد. این مقاله یک چارچوب مفهومی از ارزش تجاری فناوری اطلاعات را در قالب بررسی سازمان و فرآیندهای طراحی شده بوسیله فناوری اطلاعات فراهم می آورد. این چارچوب بستری را برای مطالعه فرآیندی ارزش تجاری فنآوری اطلاعات فراهم کرده و درک ما را از رابطه میان فناوری اطلاعات و عملکرد افزایش می دهد.

کلید واژه: فناوری اطلاعات، ارزش تجاری، منابع سازمانی، رقابت، ارزش افزوده، بهره وری
نویسنده(گان): Y: John Mooney (مترجم: علیرضا ترکاشوند)
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: فناوری اطلاعات
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.