این مقاله به بحث در مورد اجرای تجارت الکترونیکی شرکتها با یکدیگر (B2B) و عوامل موثر برآن می پردازد و در این راستا توجه خود را به نظریه های گوناگون متناسب با این موضوع معطوف می دارد. نظریه هایی که به پژوهشهای صورت گرفته درباره اجرای چنین سیستم هایی قوت می بخشد (عمدتا نظریه گسترش نوآوری و نظریه سنتی مدیریت تغییر). جهت بررسی این موضوع، نتایج مطالعه موردی انجام شده در شرکت فولاد بی اچ پی بزرگترین تولید کننده فولاد و یکی از بزرگترین شرکتهای استرالیایی و پیشرو در اجرای تجارت الکترونیکی، را به شما نشان می دهیم. این نتایج گواه بر این امر است که با گذشت زمان، نیروی سوق دهنده جهت استفاده از تجارت الکترونیکی به طور چشمگیری تغییر نموده است. ابتدای کار برای بهبود فرآیندهای تجاری موجود از طریق بکارگیری تبادل الکترونیکی داده ها در جهت صرفه جویی و تسریع در کار، شرکت به مرور زمان در اجراهای بعدی به درگیر نمودن بیشتر تأمین کنندگان این طرح و خدمت به مشتری علاقمند گردید. این مقاله همچنین شیوه های تغییر نوآوری ها در تجارت الکترونیکی بکارگرفته شده توسط این شرکت را بررسی نموده و نشان می دهد که علاوه بر ویژگی های فرآیند نوآوری، سایر جنبه های مربوط به جو حاکم بر سازمان در هنگام اجرای طرح را (نظیر نظامی اجتماعی که در آن نوآوری تکامل می یابد) در فضای میان سازمانها مورد بررسی قرار می دهد.