شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 34,774
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,636,146
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 38
کاربران حاضر: 38
از تبادل الکترونیکی داده ها تا تجارت از طریق اینترنت (تجربه شرکت فولاد بی.اچ.پی)
چکیده:

این مقاله به بحث در مورد اجرای تجارت الکترونیکی شرکتها با یکدیگر (B2B) و عوامل موثر برآن می پردازد و در این راستا توجه خود را به نظریه های گوناگون متناسب با این موضوع معطوف می دارد. نظریه هایی که به پژوهشهای صورت گرفته درباره اجرای چنین سیستم هایی قوت می بخشد (عمدتا نظریه گسترش نوآوری و نظریه سنتی مدیریت تغییر). جهت بررسی این موضوع، نتایج مطالعه موردی انجام شده در شرکت فولاد بی اچ پی بزرگترین تولید کننده فولاد و یکی از بزرگترین شرکتهای استرالیایی و پیشرو در اجرای تجارت الکترونیکی، را به شما نشان می دهیم. این نتایج گواه بر این امر است که با گذشت زمان، نیروی سوق دهنده جهت استفاده از تجارت الکترونیکی به طور چشمگیری تغییر نموده است. ابتدای کار برای بهبود فرآیندهای تجاری موجود از طریق بکارگیری تبادل الکترونیکی داده ها در جهت صرفه جویی و تسریع در کار، شرکت به مرور زمان در اجراهای بعدی به درگیر نمودن بیشتر تأمین کنندگان این طرح و خدمت به مشتری علاقمند گردید. این مقاله همچنین شیوه های تغییر نوآوری ها در تجارت الکترونیکی بکارگرفته شده توسط این شرکت را بررسی نموده و نشان می دهد که علاوه بر ویژگی های فرآیند نوآوری، سایر جنبه های مربوط به جو حاکم بر سازمان در هنگام اجرای طرح را (نظیر نظامی اجتماعی که در آن نوآوری تکامل می یابد) در فضای میان سازمانها مورد بررسی قرار می دهد.

کلید واژه: تجارت الکترونیک، تبادل الکترونیکی داده ها، اینترنت، شرکت فولاد
نویسنده(گان): کارولین چان، سوات من (مترجم: حمیدرض آذرگون)
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.