شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 28,762
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,630,134
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 103
کاربران حاضر: 103
جامعه اطلاعاتی و رویکردهای نوین در آموزش
چکیده:

آموزش تجربه ای مبتنی بر یادگیری است که موجب تغییر در دانش، نگرش، مهارت و رفتار انسان می شود. از آنجایی که بشر موجودی کمال طلب و اجتماعی است برای نیل به کمال مطلوب و نیز ایفای نقش سازنده در جامعه نیاز به یادگیری دارد. آموزش را می توان در دو دسته آموزش غیررسمی و رسمی تقسیم بندی نمود. آموزشهای غیررسمی از طریق خانواده و اجتماع صورت می پذیرد اما آموزشهای رسمی ازطریق موسسه های آموزشی و بصورتی کاملا هدفمند ارائه می شود. قطع نظر از این تقسیم بندی، اجرای فرآیند آموزش به یکی از صور حضوری، نیمه حضوری و از راه دور میسر است. یکی از ویژگیهای آموزش ازراه دور جدایی فیزیکی معلم و شاگرد ازیکدیگر است. امروزه بکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات ضمن آنکه شکاف فیزیکی را با بهره گیری از روشهای مجازی حذف می نماید، تاثیر بسزایی در ارتقای کیفی آموزش در هریک از روشهای فوق خواهد گذاشت. در این مقاله ضمن بررسی ویژگیهای آموزش از راه دور، روشهای نوین آموزشی مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات توصیف می شود.

کلید واژه: آموزش، فناوری اطلاعات، جامعه اطلاعاتی
نویسنده(گان): محمد فتحیان، حاتم مهدوی نور
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.