سازمانها هرچه وسیع تر میشوند نیاز به کنترل در آنها مضاعف میگردد.مساله اساسی امروزه در بسیاری از ادارات به ویژه موسساتی که دارای شعب فراوان هستنند و یا حتی دارای بخشهای متعدد در سازمان میبا شند این است که روش ارزیابی عملکرد منطقی وصحیحی برای آنها ارائه نشده است ؛ چرا که اگر شاخص خوبی معرفی شده بود آنها میتوانستند به هدایت بهتر نیروهای خود بطور اخص وهدایت بخشها در جهت اهداف استراتژیک سازمان بطور اعم بپردازند ؛ شیوههای انگیزشی را با توجه به محرکهای مناسب برای تشویق تعیین نمایند و بموقع مسئولیت خواهی را از بخشهایی که تعلل کرده اند به اجرا گذارند. این پژوهش بر آن است که تحت یک مدل مفهومی ارزیابی عملکرد و با بکارگیری "کارت امتیازی متوازن پایدار جدید "(New SBSc) روشی را برای ارزیابی عملکرد سازمانی با شناسایی شاخصهای مختلف کمی و کیفی و با چشماندازهای متعددی که با الهام از مدل BSc تکمیل و طراحی شده است به یک نتیجه عملیاتی دست یابد. در این پژوهش با بررسی ادبیات موضوعی به طور عام و ارزیابی عملکرد بانکها به طور خاص در داخل و خارج، به استخراج شاخصهای ارزیابی عملکرد شعب بانک دست یافته و پس از آن با طراحی مدل مفهومی و عملیاتی با بکارگیری فنون غیرجبرانی و جبرانی تصمیم گیریهای چند شاخصه تحت 21 سناریو (17 سناریو جبرانی و 4 سناریو غیر جبرانی ) در شعب 10 گانه مربوط به یکی از بانکها با استفاده از 137 شاخص کمی و غیر کمی به عنوان یک مطالعه موردی مدل مذکور به صورت عملیاتی بکارگرفته شده است. که خلاصه دستاوردهای آن در این مقاله آمده است.