شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,594
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,677,597
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 86
کاربران حاضر: 86
بررسی ابعاد خدمات پس از فروش در صنعت خودرو و تاثیر آن بر بهبود راهبردهای مبتنی بر بازار
چکیده:

امروزه پشتیبانی از مشتری جزو لاینفک بخش‌های بازاریابی، فروش و ارتباط با مشتری است، اهمیت آن تاحدی است که سازمان‌ها راهبردهای کسب و کار را بر اساس کارکردهای بخش خدمات پس از فروش خود تنظیم و اجرا می‌کنند. شرکت ایران‌خودرو نیز در سال‌های اخیر بهبود راهبردهای مبتنی بر بازار (توسعه بازار، رهبری هزینه، توسعه محصول) و ارتقای سطح فروش خود را منوط به توجه بیشتر به این بخش و متعاقباً افزایش رضایت مشتریان برشمرده است. باتوجه به مطالب ذکر شده، در این مقاله تاثیر ابعاد خدمات پس از فروش به عنوان متغیر مستقل بر ابعاد بازار به عنوان متغیرهای وابسته سنجیده می شود. بدین منظور از آزمون تحلیل مسیر در مدل معادلات ساختاری در جهت آزمون فرضیات تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را کلیه افرادی که در سال 1388 در شهر تهران اقدام به خرید خودروی سمند از شرکت ایران‌خودرو نموده‌اند، تشکیل می‌دهند. نتایج تحقیق نشان‌داد که خدمات‌پس‌از‌فروش در شرکت ایران‌خودرو بر راهبردهای مبتنی بر بازار تاثیرگذار بوده و راهبرد رهبری هزینه نسبت به دو راهبرد دیگر از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

کلید واژه: خدمات پس از فروش، توسعه بازار، رهبری هزینه، توسعه محصول، ایران خودرو
نویسنده(گان): امین رضا کمالیان، سید محمد صادق خاکسار، سید روح‌الله خاکسار، وحید دانشور
منبع: ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.