شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,911
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,690,811
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 96
کاربران حاضر: 96
تاثیر فعالیت های بازاریابی بر تصمیم گیری خرید محصولات سبز
چکیده:

این مقاله به دنبال بررسی میزان آگاهی مصرف کنندگان از محصولات سبز و مزایای این محصولات می باشد و آیا بازاریابی و تکنیکهای ایجاد تصویر مارک تجاری در اذهان می توانند به ایجاد نام تجاری سبز و معرفی الگوهای جدید مصرف برای سبک زندگی در زمان حال و در جایی که محصولات دوستدار محیطی به طور فزاینده ای در دسترس است کمک کنند. نمونه مورد مطالعه از زنان مراجعه کننده به فروشگاه های شهروند، بدلیل نگرانی مادران از سلامت آینده فرزندانشان، بطور تصادفی انتخاب، و از پرسشنامه های جمع آوری شده 115 پرسشنامه قابل استفاده بود. داده های مربوطه با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و برای فرضیه اول از آزمون رگرسیون و برای سایر فرضیات از میانگین تجمعی برای سنجش تشابه دیدگاه ها استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که شکاف بین عقاید و رفتار مصرف کنندگان در گرایش به سبز بودن وجود دارد وهمچنین اکثریت پاسخ گویان بطور کلی به مارک های شناخته شده اعتماد بیشتری دارند و توجه چندانی به خرید از تولید کنندگان محصولات دوستدار محیط ندارند. محصولات سبز را مبتنی بر تجربیات قبلی و مکالمات شفاهی قضاوت می کنند و کمتر در رویارویی با ارتباطات محصولات سبز هستند، و ارتباطات بازاریابی بهتر مشتریان را وادار به خرید سبز می کند.

کلید واژه: بازاریابی سبز، رفتار مصرف کننده، اعتماد
نویسنده(گان): لیلا حبیبی، مینو رسولی، مهشاد پشم فروش
منبع: ارسالی کاربران سایت - کنفرانسهای معتبر مدیریتی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.