هدف از تحقیق حاضر شناسایی علل اجتناب کاربران از تبلیغات اینترنتی است. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه 19سوالی به بررسی نظرات یک نمونه 100 تایی از کابران اینترنتی در سطح شهر تهران پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان داد که عدم اعتماد به تبلیغات اینترنتی بر رابطه بین ممانعت درکشده از هدف و اجتناب رفتاری از تبلیغات اینترنتی اثر تعدیلکنندهدارد و22%از تغییرات اجتناب رفتاری از تبلیغات اینترنتی را تشکیل میدهد. ممانعت درکشده از هدف بر اجتناب رفتاری از تبلیغات اینترنتی بصورت منفی اثرگذار تشخیص داده شد. آزمون تی استیودنت نیز در تایید تعدیلگر بودن عدم اعتماد مشخص نمود که نمره اجتناب رفتاری از تبلیغات اینترنتی در گروه دارای نمره عدم اعتماد بالا (اعتماد پایین) بیش از گروه دارای نمره عدم اعتماد پایین (اعتماد بالا) است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و پیمایشی است. آزمونهای مختلف آمار استنباطی به ویژه رگرسیون سلسله مراتبی و تعدیل شده جهت بررسی یافتهها مورد استفاده قرار گرفته است.