شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,683
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,677,686
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 55
کاربران حاضر: 55
بررسی نقش تعدیل کننده عدم اعتماد به اجتناب از تبلیغات اینترنتی
چکیده:

هدف از تحقیق حاضر شناسایی علل اجتناب کاربران از تبلیغات اینترنتی است. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه 19سوالی به بررسی نظرات یک نمونه 100 تایی از کابران اینترنتی در سطح شهر تهران پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان داد که عدم اعتماد به تبلیغات اینترنتی بر رابطه بین ممانعت درک‌شده از هدف و اجتناب رفتاری از تبلیغات اینترنتی اثر تعدیل‌کنندهدارد و22%از تغییرات اجتناب رفتاری از تبلیغات اینترنتی را تشکیل می‌دهد. ممانعت درک‌شده از هدف بر اجتناب رفتاری از تبلیغات اینترنتی بصورت منفی اثرگذار تشخیص داده شد. آزمون تی استیودنت نیز در تایید تعدیل‌گر بودن عدم اعتماد مشخص نمود که نمره اجتناب رفتاری از تبلیغات اینترنتی در گروه دارای نمره عدم اعتماد بالا (اعتماد پایین) بیش از گروه دارای نمره عدم اعتماد پایین (اعتماد بالا) است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و پیمایشی است. آزمون‌های مختلف آمار استنباطی به ویژه رگرسیون سلسله مراتبی و تعدیل شده جهت بررسی یافته‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

کلید واژه: تبلیغات اینترنتی، اعتماد، اجتناب، اثر تعدیل کننده
نویسنده(گان): احمد روستا، سید ابوالفضل ابوالفضلی، حسن قربانی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.