یکی از دستاوردهای سودمند فناوری اطلاعات در سازمانها، تیمهای مجازی است. با بهره گیری ازIT تیمهای مجازی سرعت زیادی به عملیات سازمان بخشیده است. یکی از مسائلی که تیمهای مجازی با آن روبرو هستند، هویت سازمانی است. هویت سازمانی اعضای تیم، در تیمهای مجازی به دلیل عدم وجود تعاملات رو در رو تحت الشعاع قرار میگیرد. در این مقاله تلاش می شود اثرات تیمهای مجازی روی هویت سازمانی بررسی شده و پیامدهای سازمانی آن روی اعضای تیم تحلیل شود. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می باشد و ابزار گرد آوری اطلاعات پرسش نامه می باشد. نتایج بدست آمده از آزمون مدلیابی معادلات ساختاری حاکی از آنست که رابطه علی بسیار قوی بین هویت سازمانی و رفتارهای سازمانی همچون رضایت شغلی، تعهد سازمانی، عجین شدن با شغل و رفتار شهروندی سازمانی وجود دارد. همچنین از میان عوامل موجد هویت نیز دو عامل فرهنگ و مکان رابطه معناداری را نشان میدهند ولی رابطه علی زمان و هویت معنی دار نیست.