شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,229
بازدید دیروز: 21,251
بازدید کل: 152,324,298
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 101
کاربران حاضر: 101
چارچوبی برای اندازه گیری عملکرد زنجیره تأمین
چکیده:
مدیریت زنجیره تأمین، یکی از اجزاء اصلی استراتژی های رقابتی برای افزایش بهره وری و سوددهی سازمانی است.در سالهای اخیر، اندازه گیری عملکرد سازمانی و شاخص های آن، مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرارگرفته است.تحویل صحیح و به موقع محصول به مشتری، اهداف اصلی یک زنجیره تأمین مؤثر و کارآمد هستند. بنابراین، معیارهایی برای اطمینان از کارآیی اجزای عملی زنجیره تأمین، لازم اند. نقش این شاخص ها و معیار ها در موفقیت یک سازمان،اغراق آمیز نیست. زیرا آنها بر کنترل و برنامه ریزی استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی، اثر دارند. اندازه گیری عملکرد، نقش تعیین کننده ای در توسعه و پیشرفت زنجیره تأمین دارد، به طوری که می تواند طراحی و مدیریت زنجیره تأمین را به سوی عملکرد مورد نظر هدایت کند. اندازه گیری عملکرد و شاخص های مربوط به آن، نقش مهمی در طبقه بندی اهداف، ارزیابی عملکرد و تعیین سیاست های آتی، بازی می کنند. در مقاله حاضر، یک چارچوب برای افزایش درک بهتر از اهمیت اندازه گیری عملکرد مدیریت زنجیره تأمین و شاخصهای آن، ارائه شده است. امید است با استفاده از مقاله حاضر، انگیزه بیشتری در این زمینه مهم، ایجاد شود.
کلید واژه: زنجیره تأمین، اندازه گیری عملکرد
نویسنده(گان): محمد علی باباخانی، ام البنین یوسفی
منبع: دومین سمینار لجستیک
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.