محیط کسب و کار امروز به سرعت در حال تغییر است و هیچ چیز ثابتی وجود ندارد. عواملی که تا دیروز سبب موفقیت بودند ممکن است در دنیای فردا موجب شکست شوند. نیاز سازمان به همگرایی با تغییرات محیطی و در اختیار داشتن نیروهای کارآمد، موجب گردیده تا بهبود مستمر عملکرد به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر که ریسک خطا پذیری سازمان را به حداقل ممکن می رساند مورد توجه قرار گیرد. برای تحقق این مهم، لازم است تا آن دسته از کارکنانی که با احتمال بیشتر برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده مناسبتر هستند شایستگی های لازم را کسب نمایند. مقاله حاضر، با تمرکز بر سطوح مدیریتی سازمان، به توسعه شایستگی های مورد نیاز در محیط های استراتژیک می پردازد و آن را به عنوان راهبردی مناسب برای بهبود کیفیت عملکرد سازمان هایی که با طیف وسیعی از کارکنان و مشتریان روبرو هستند [نظیر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران] و می بایست پاسخگوی نیازهای متفاوت و متنوع آنها باشند توصیه می نماید.