مصنوعات، بعد مادی فرهنگ و مناسب بودن آنها برای ارتباطات بین فرهنگی، به ندرت مورد توجه پژوهشگران بین فرهنگی قرار گرفته است. این امر ممکن است تا اندازه ای به دلیل سنتهای پژوهشی رشته های مشمول، ( به استثناء انسان شناسی فرهنگی) و تا اندازه ای نیز به دلیل این اعتقاد معروف اما غلط که " زبان اشیاء جهانی می باشد" باشد. تجربه نشان می دهد که فرهنگ مادی، یک نقش مهم را هم در زمینه های کلان افراد و هم در در سطح خرد ارتباطات بین فرهنگی ایفا می نماید. یکپارچه ساختن مطالعات فرهنگ مادی می تواند درک مشکلات را به منظور توسعه، انتقال فناوری، بازاریابی، یا ارتباطات بین فرهنگی شخصی، ارتقاء بخشد. مصنوعات، محصولات تعامل پیچیده و فرآیندهای ارتباطی و تجربه و دانش فرهنگی می باشند. هنگامی که آنها تولید می گردند، آنها معمولا بر فرآیندهای ارتباطی بیشتری تاثیر می گذارند. در ارتباطات بین فرهنگی آنها 1) به عنوان زمینه های ارتباط بین فرهنگی مطرح گردیده و همیشه حاضر می باشند. 2. به عنوان زمینه و بستر چنین ارتباطاتی حاضر هستند. ارتباط بین فرهنگی 3. تا اندازه زیادی بوسیله اشیاء فنی انجام می گیرد . 4. درست در هنگام انتقال بین المللی اشیاء، در مرکز اقتصاد جهانی می باشد. حتی اگر مردم در فرهنگ های مختلف بتوانند محصولات جهانی مشابهی را خریداری نمایند: 5. استفاده آنها و روابط بین آنها، بسته به معنایی که به آنها داده می شود، متفاوت خواهد بود 6. افراد، اشیاء را به نشانه ها تغییر می دهند و اشیاء را به روشی انتقال می دهند که مطابق فرهنگ آنها باشد و نهایتا 7. درک فرهنگ دیگی نیز به معنای رمزگشایی پیامهای پنهان شده در اشیاء می باشد. بنابراین، شایستگی و یادگیری بین فرهنگی باید توانایی استفاده از ابزار فرهنگ مانند شاخص های هنجارخا، ارزش ها و مفروشات پایه ای را نیز شامل گردد.