شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,972
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,662,975
کاربران عضو: 3
کاربران مهمان: 107
کاربران حاضر: 110
نقش گروه‌‌‌‌های مرجع در ترغیب افراد به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار (مطالعه موردی: بورس اوراق بهادار اصفهان)
چکیده:

هدف اصلی از این پژوهش، بررسی نقش گروه های مرجع در ترغیب افراد به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار و به صورت مطالعه موردی در بورس منطقه‌ای اصفهان است. هدف یاد شده به‌وسیله سه پرسش اصلی وهفت پرسش فرعی مورد آزمون واقع شده است. این تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از شاخه میدانی است و روش گردآوری مباحث نظری آن کتابخانه‌ای بوده و داده های آن به صورت نمونه گیری از جامعه بزرگتر به‌وسیله پرسش‌نامه به دست آمده است. در این پژوهش از آزمون‌های t تک نمونه ای برای آزمون پرسش‌های پژوهش و آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل موثر، استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش صورت گرفته حاکی از آن است که فرضیه آماری مربوط به پرسش اول پژوهش مبنی بر تاثیر‌گذاری گروه های مرجع در ترغیب افراد به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار اصفهان مورد تایید قرار می‌گیرد. فرضیه آماری مربوط به پرسش‌های فرعی،در راستای پرسش دوم پژوهش درباره تاثیر‌پذیری گروه های مرجع از عوامل کلان، هم‌چون فرهنگ سهامداری، عوامل اقتصادی و عوامل سیاسی در سطح معناداری تایید می‌گردد. در مورد پرسش‌های فرعی، در راستای پرسش سوم پژوهش درباره تاثیر‌پذیری گروه های مرجع از عوامل خرد، هم‌چون تبلیغات(اطلاع رسانی)، کارگزاران و مکان جغرافیای استقرار بورس اوراق بهادار در سطح معناداری رد و در مورد با سابقه سودآوری تایید می شود.

کلید واژه: گروه های مرجع، سرمایه گذاری، بورس اوراق بهادار، بورس اوراق بهادار منطقه ای
نویسنده(گان): مهدی ابزری، سعید صمدی، علی صفری
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت مالی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 20
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.