این تحقیق در زمینه مدیریت سود در زمان عرضه اولیه سهام به عموم در ایران است. در این تحقیق مدل تعدیل شده جونز در مورد 30 شرکت عرضه کننده اولیه سهام به عموم در طی سالهای 1378 تا 1380 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان میدهد که مدیران، سود شرکتها را در سال قبل از عرضه اولیه و سال عرضه اولیه سهام به عموم مدیریت میکنند. همچنین تأثیر مدیریت سود بر عملکرد بلندمدت قیمت سهام شرکت عرضه کننده اولیه سهام به عموم مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان میدهد که بین اقلام تعهدی جاری اختیاری سال اوّل شرکتها و عملکرد بلندمدت قیمت سهام در سه سال آتی رابطه مثبت وجود دارد.