شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 22 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,606
بازدید دیروز: 23,576
بازدید کل: 152,136,197
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 47
کاربران حاضر: 47
اهمیت مساله مسیریابی در کاهش بهای تمام شده محصول مطالعه موردی: شرکت ذوب آلیاژ
چکیده:

هدف اصلی این مقاله بررسی اهمیت مساله مسیریابی و تاثیر آن در کاهش بهای تمام شده محصول در شرکت ها است. این شرکت ها بستگی به نوع کارشان مواد اولیه و کالای خریداری شده را به انبارها ارسال و بعد از مراحل آماده سازی آن را بین مشتریان (خرده فروشی ها) توزیع می کنند. بنابراین هزینه حمل و نقل رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد. لذا این امر شرکت ها را بر آن داشته تا با کاهش این هزینه. بهای تمام شده محصولات خود را تقلیل دهد. در این مقاله همچنین مساله توزیع یکی از شرکت های بزرگ تولیدی صنعتی محصولات برنجی در ایران مورد بررسی قرار گرفته است که با استفاده از یکی از الگوریتم های هوش مصنوعی بنام (SA) نشان داده شده است که چگونه می توان با کاهش هزینه توزیع. قیمت بهای تمام شده محصولات را تقلیل داد. نتایج تحقیق نشان دهنده آن است که شرکت ذوب آلیاژ با استفاده از الگوریتم SA  توانسته که تعداد وسیله نقلیه استفاده از خود را از 15 دستگاه به 12 دستگاه و همچنین مسافت را از 5150 کیلومتر به 4180 کیلومتر و زمان طی شده را از 110 ساعت به 99.16 ساعت کاهش دهد که نتیجتا هزینه های حمل و نقل و توزیع این شرکت از مبلغ 44417599 ریال به مبلغ 35863562 ریال کاهش داد.

کلید واژه: مسأله مسیریابی، بهای تمام شده محصول، هزینه حمل و نقل، شرکت ذوب آلیاژ، الگوریتم SA
نویسنده(گان): بابک سهرابی، محمدرضا کاباران زاده قدیم
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تحقیق در عملیات
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.