بازار دارویی کشور افغانستان، با توجه به عدم وجود کارخانه های داروسازی مدرن به عنوان یک بازار بالقوه محسوب می گردد. با توجه به حمایت دولت کشور افغانستان از سرمایه گذاران خارجی و همچنین حمایت از صادرات غیر نفتی توسط جمهوری اسلامی ایران و وجود توانمندی های مطلوب در شرکت کیمیدارو بمنظور ورود به بازارهای صادراتی ایجاد یک برنامه مدون مورد نیاز می باشد که این تحقیق با عنوان " استراتژی صادراتی محصولات دارویی کیمیدارو به افغانستان " در راستای این هدف می باشد . هدف اصلی این تحقیق ، شناسایی ، مقایسه و تصمیم گیری در خصوص استراتژی های صادارتی مناسب جهت ورود به بازار افغانستان بمنظور صادرات محصولات دارویی کیمیدارو می باشد. چارچوب نظری تحقیق ، مدل طرحریزی استراتژیک فرد . آر دیوید و فرایند بکار گرفته شده توسط ایشان می باشد که ماتریس های قابل کاربرد در آن شناسایی و انتخاب گردیده است. پس از برگزاری جلسات طوفان فکری با حضور جامعه آماری (21 نفر از مدیران) و دریافت راهنمایی از اساتید راهنما و مشاور پرسشنامه تهیه و پس از تکمیل و محاسبات مرتبط با آن به چهار استراتژی دست یافتیم که استراتژی " تشکیل شرکت مادر تخصصی صادراتی از شرکت های ایرانی به افغانستان " پس از اعلام نظر از جامعه آماری برگزیده شد. قلمرو مکانی این تحقیق شرکت کیمیدارو و کشور افغانستان بوده و قلمرو زمانی آن اطلاعات استفاده شده از سال 2007 لغایت 2010 که جمع آوری آن از شهریور سال 1388 لغایت شهریور 1389 می باشد .