ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 17,325
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,527,603
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 62
کاربران حاضر: 62
تعداد دریافت: 95
تعداد بازدید: 5944
طراحی مدل برنامه ریزی استراتژیک برای صنایع کوچک و متوسط
چکیده:
برنامه ریزی استراتژیک نقشی کلیدی در موفقیت سازمانها در میدان رقابت دارد. این نوع برنامه ریزی که تا کنون اغلب مورد استفاده سازمانهای بزرگ واقع شده است، اگر به درستی تدوین شود، منجر به انتخاب استراتژیهایی می شود که در صورت اجرای صحیح و به موقع، تعالی و پیشتازی سازمان را به ارمغان می آورد. تحقیق حاضر در نظر دارد تا از طریق مقایسه تطبیقی مدلهای برنامه ریزی استراتژیک برای سازمان های کوچک، مدلی جدید و تلفیقی از این نوع برنامه ریزی را برای صنایع کوچک ومتوسط ارائه کند. بدین منظور 3 مدل مورد مطالعه تطبیقی قرار گرفت که عبارتند از: مدل برنامه ریزی استراتژیک پایه ای کارتر و مکنامارا ؛ فرایند برنامه ریزی استراتژیک برای شرکتها کوچک و متوسط (مازور و مدل برنامه ریزی استراتژیک برای شرکتها کوچک (فرای و استونر)، در نتیجه این مقایسه تطبیقی، سه عامل ماموریت/چشم انداز، عوامل داخلی/خارجی و استراتژی ها/برنامه های استراتژیک به عنوان وجوه مشترک مدلها شناسایی شده و مبنای اصلی طراحی مدل جدید قرار گرفتند، با توجه به ویژگی خاص صنایع کوچک و متوسط– حاکمیت و تسلط دیدگاهها، تفکرات و باورهای مالکان و مدیران ارشد بر اهداف، جهت گیریها و برنامه های شرکت، یک عامل دیگر با عنوان "بینش مدیران ارشد صنایع کوچک و متوسط" به مدل اضافه شد و مدل جدید با چهار عامل و بصورت شماتیک طراحی گردید. مدل طراحی شده به روش دلفی از متخصصان برنامه ریزی استراتژیک نظرسنجی شده و اعتبار محتوایی پیدا کرده است. هر چند برای بدست آوردن اعتبار کاربردی باید چنین مدلی را در صحنه عملی برنامه ریزی استراتژیک سازمانهای کوچک آزمود.
کلید واژه:
برنامه ریزی استراتژیک، صنایع کوچک و متوسط، برنامه ریزی استراتژیک برای صنایع کوچک و متوسط
نویسنده(گان):
هاشم آقازاده
منبع:
اولین همایش ملی مدیریت صنعتی
موضوع:
مدیریت استراتژیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
8
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
204 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved