شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,230
بازدید دیروز: 21,251
بازدید کل: 152,327,299
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 90
کاربران حاضر: 90
لجستیک الکترونیک ؛ بایدها و نبایدها
چکیده:
هر سازمانی بر ای انجام ماموریت اصلی و رسیدن به اهداف مورد نظر باید از تدارکات و پشتیبانی عملیاتی کافی و مناسب برخوردار باشد و همه احتیاجات واحدهای عملیاتی خود را برآورده کند تا این واحد ها بتوانند به نحو مناسب و قابل قبولی به اجرای وظایف محوله بپردازند . براین اساس کیفیت تدارکات رسانی و پشتیبانی از عملیات اصلی ، نقش بسیار مهمی در دسترسی به هدف دارد و هرگونه ضعف و قوتی در این زمینه ، اثرات خود را بر میزان تولید واحدهای عملیاتی باقی می گذارد . سیستم های لجستیک کنونی به سبک و روش سنتی می باشد . به نحوی که در این روش ابتدا تقاضا پیش بینی می شود سپس مواد اول یه سفارش داده می شود و سپس با تخمین تقاضای موجود به سفارشات پاسخ گفته می شود . روشن است که این زنجیره به اندازه ضعیفترین پیوند خود توانمند است و هر گونه اشتباه در هر جایی از این زنجیره می تواند فرآیند درونی زنجیر را با تهدید مواجه سازد . این مسئله باعث می شود که ما به فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی که تاثیر قابل ملاحظه ای در عرصه لجستیک و مفاهیم مربوطه روی آوریم . یکی از مفاهیم تغییر یافته بر اساس پیشرفت علم و توسعه تجارت الکترونیکی ، لجستیک الکترونیک می باشد . در مقاله حاضر تلاش بر این بوده است که ابتدا به تعر یف مختصری از مفاهیم و تاریخچه بپردازیم و سپس به بررسی ابعاد مختلف فناوریهای اطلاعاتی در زمینه لجستیک الکترو نیک پرداخته و راهکارهای عملی جهت پیاده سازی لجستیک الکترونیک در سطح یک سازمان ارائه شود .
کلید واژه: فن آوری اطلاعات، زنجیره عرضه، لجستیک الکترونیک
نویسنده(گان): اسماعیل ابوفاضلی، مصباح الهدی باقری
منبع: دومین سمینار لجستیک
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.