ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 35,648
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,637,020
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 90
کاربران حاضر: 92
تعداد دریافت: 14
تعداد بازدید: 3792
بررسی کاربردهای تئوری نمایندگی در حسابداری مدیریت
چکیده:
این مقاله به بررسی کاربردهای مهم تئوری نمایندگی (کارگزاری) در حسابداری مدیریت می پردازد. ابتدا ساختار نظریه تئوری نمایندگی مورد بحث قرار می گیرد. سپس چهار کاربرد مهم آن تشریح می شود. 1-جنبه های نظری، 2-جنبه های عملی؛ 3-مدارک تجربی و 4-نقش فرهنگ. چنین نتیجه گیری می شود که تئوری نمایندگی پیشرفت های زیادی در زمینه های تئوریکی و تعیین قراردادهای استخدامی بهینه و ایجاد انگیزش ایجاد نموده است. این تئوری همچنین مبنای علمی جهت به کارگیری فن های مهم حسابداری مدیریت از قبیل ارزیابی عملیات مدیران، اعطای پاداش، بودجه بندی و تضاد منافع و مشارکت در ریسک را فراهم کرده است. تحقیقات تجربی تئوری نمایندگی مدارک و مستندات قوی و علمی را نیز در زمینه های گوناگون حسابداری مدیریت، ارائه نموده است. در این میان، نقش فرهنگ نیز مهم است و باعث شده تا بعضی از فرض های تئوری نمایندگی، مورد تجدیدنظر جدی قرار گیرند.
کلید واژه:
تئوری نمایندگی (کارگزاری)، حسابداری مدیریت، ارزیابی عملیات، قراردادهای استخدامی بهینه، طرح های انگیزشی، مشارکت در ریسک
نویسنده(گان):
محمد نمازی
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
حسابداری و حسابرسی
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
18
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
220 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved