شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,496
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,677,499
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 71
کاربران حاضر: 71
اثر پذیری سود آوری از هزینه های تبلیغی-بررسی موردی صنایع چهار رقمی غذایی ایران در سالهای 81- 1374
چکیده:
سازمان و اقتصاد صنعتی یکی از گرایش های علم اقتصاد است که در آن رفتار متقابل تولید کنندگان با یکدیگر، مصرف کنندگان با یکدیگر و تولید کنندگان با مصرف کنندگان بررسی می شود. از مهمترین مباحث اقتصاد صنعتی باید به رفتار، ساختار و عملکرد بازار اشاره نمود. تبلیغات از مهمترین متغیرهای رفتاری اثر گذار بر ساختار و عملکرد بازارها می باشد. در این مطالعه اثر تبلیغات به عنوان یک متغیر رفتاری بر سودآوری صنایع غذایی ایران به عنوان یک متغیر عملکردی بازار بررسی می شود. نظریه های موجود ارتباط مستقیم بین تبلیغات و سودآوری را تایید می کنند. نتایج حاصل از برآوردهای این مطالعه این ارتباط مستقیم را رد نمی کنند. در این مطالعه اثر تبلیغات بر سودآوری برای 22 کد چهار رقمی صنایع غذایی ایران طی سالهای 81-1374 بررسی خواهد شد.
کلید واژه: تبلیغات، عملکرد بازار، سودآوری
نویسنده(گان): علی دهقانی، محمد نبی شهیکی تاش
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.