شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 30,602
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,631,974
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 39
کاربران حاضر: 39
بررسی میزان کاربست برخی از شاخص های TQM در دانشگاه اصفهان از نظر اعضای هیات علمی و دانشجویان (84-1383)
چکیده:
این مقاله با توجه به اصول اساسی TQM (مشتری گرایی، مشارکت فراگیر، بهبود مستمر فرایندها) به بررسی برخی از شاخص های مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه اصفهان پرداخته است. در این بررسی جامعه آماری آن را اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه اصفهان تشکیل داده است. نمونه گیری با استفاده از شیوه طبقه بندی متناسب با حجم انجام گرفته و جهت تجزیه و تحلیل آماری از آزمونهای t تک متغیره، t هتلینگ، تحلیل واریانس و تعقیبی توکی استفاده گردید. نتایج نشان داد میزان مشارکت اعضای هیات علمی در بهبود فرایند آموزش و میزان مشارکت آنان در همایشهای علمی و پژوهشی بیشتر از سطح متوسط بود. در حالی که میزان تامین رضایت اعضای در راستای بهبود فرآیند آموزش، ارایه خدمات علمی و پژوهشی و همچنین میزان استقبال دانشگاه از مشارکت اعضای در بهبود فرآ یند آموزش و پژوهش و میزان توسعه همکاری اعضای با سایر سازمانها توسط مدیریت دانشگاه کمتر از حد متوسط نشان داده شد. این نظرات در بین اعضای به تفکیک جنسیت یکسان اما با توجه به محل اخذ مدرک تحصیلی اعضای، نوع دانشکده و سابقه خدمت متفاوت بود. میزان مشارکت دانشجویان در امور آموزشی و میزان تامین رضایت آنها در جهت ارایه خدمات کتابخانه ای، رفاهی و آموزشی در سطح دانشگاه اصفهان کمتر ازحد متوسط بود.
کلید واژه: بهبود مستمر، رضایت مشتری، مدیریت کیفیت فراگیر، مشارکت فراگیر
نویسنده(گان): ناهید نادری، عبدالرسول جمشیدیان، قربانعلی سلیمی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 20
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.