شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 24,334
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,678,337
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 73
کاربران حاضر: 74
مطالعه عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان درانتخاب یک تلویزیون با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (مطالعه موردی: شهر اصفهان)
چکیده:
این پژوهش به صور پیمایشی به بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک تلویزیون در شهر اصفهان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی می پردازد. پس از بررسی ادبیات مرتبط با موضوع، هفت معیار کیفیت صدا، کیفیت تصویر، زیبایی ظاهری تلویزیون، شهرت و اعتبار نام تجاری، قیمت، داشتن ضمانت نامه و خدمات پس از فروش و داشتن امکانات متنوع هنگام با تکنولوژی روز به عنوان مهمترین عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک تلویزیون مشخص شده است. مساله تصمیم گیری در سه سطح به صورت سلسله مراتبی ساختار داده شده و تجزیه و تحلیل با استفاده از نرم افزار انتخاب خبره انجام شد. یافته های پژوهش نشان می دهند که مشتریان بیشترین تأکید را روی معیارهای کیفیت تصویر و ضمانت نامه و خدمات پس از فروش قرار می دهند. در اولویت بندی تلویزیونها در 5 معیار از 7 معیار سونی بیشتر مورد ترجیح قرار گرفته است. تلویزیون صنام در عامل قیمت و سامسونگ در عامل ضمانت نامه و خدمات پس از فروش بیشتر مورد ترجیح قرار گرفته است. تلویزیونی سونی در میان مشتریان بیشتر مورد ترجیح قرار گرفته است در حالی که سامسونگ دوم و صنام و پارس در رتبه های بعدی مورد ترجیح قرار گرفته اند. نتایج برای مدیران شرکتهای تولید کننده تلویزیون مفید می باشد زیرا برای آنها اطلاعاتی در مورد اهمیت معیارهای انتخاب تلویزیون و همینطور حوزه های قوت و ضعف آنها فراهم می نمایند.
کلید واژه: ترجیح نام تجاری، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، رفتار مصرف کننده
نویسنده(گان): علس صنایعی، سعیده کتابی، حیدر مرتضی پور هلق
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.