ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 4,380
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,514,658
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 218
کاربران حاضر: 218
تعداد دریافت: 11
تعداد بازدید: 2461
استفاده بهینه از منابع حمل و نقل بوسیله یک مدل تصمیم گیری چند هدفه فازی و الگوریتم ابتکاری
چکیده:
جمع آوری قطعات تولیدی تأمین کنندگان و ارسال آن به سازنده محصول نهائی از مسائل مهم حمل و نقل در سیستم های لجستیک می باشد. این مقاله به مدلسازی و حل مسئله توزیع قطعات در شرایط عدم قطعیت در بخش داخلی لجستیک می پردازد، بطوریکه استفاده از وسایل نقلیه موجود در یک بازه زمانی معلوم نوسانات زیادی نداشته و هزینه نگهداری موجودی در بخش تأمین کنندگان حداقل گردد. این مسئله در دو مرحله حل می شود. در مرحله اول با توجه به ساختار و محدودیتهای مدل ریاضی پیشنهادی، این مدل ابتدا با بکارگیری از روش برنامه ریزی خطی فازی حل شده و سپس با استفاده از روش میانگین، مقادیر مختلف متغیر تصمیم به یک مقدار قطعی تبدیل می گردد. در مرحله دوم به منظور هماهنگ نمودن فعالیتهای تحویل قطعات به شرکت تولیدی و حداکثر استفاده از ظرفیت وسایل نقلیه موجود، با استفاده از یک رویکرد ابتکاری مبتنی بر خوشه بندی فازی، بهترین نحوه چیدمان قطعات در داخل وسایل حمل و نقل مشخص می گردد. برای نشان دادن کارائی مدل پیشنهادی نیز یک مثال حل شده است.
کلید واژه:
لجستیک، مسئله حمل و نقل، تسطیح منابع، خوشه بندی فازی، برنامه ریزی خطی فازی، پارامتر فازی
نویسنده(گان):
مهرخ دیزج خلیلی، مهدی غضنفری
منبع:
دومین سمینار لجستیک
موضوع:
لجستیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
13
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
230 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved