شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,699
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,661,702
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 169
کاربران حاضر: 169
کارآفرینی اجتماعی: مروری بر زمینه های سیاسی و اجتماعی
چکیده:
کارآفرینی به عنوان یک پارادایم در بین صاحبان اندیشه در عرصه ادبیات کارآفرینی مقبول افتاده، کارآفرینی اجتماعی نیز که متأثر از تغییر رویکرد رفاه اجتماعی (دولت رفاهی) به رویکرد توسعه نولیبرالیسم است، یک پارادایم غالب به شمار می آید. این مقاله به کارآفرینی اجتماعی به عنوان یک پارادایم اشاره دارد که دو زمینه‌ی سیاسی و اجتماعی در پیدایش آن مؤثر بوده است. تغییر رویکرد رفاه اجتماعی به نولیبرالیسم در حوزه علوم سیاسی و پیدایش مفهوم سرمایه اجتماعی درقلمرو جامعه شناسی، به طور آشکار، پارادایم کارآفرینی اجتماعی را در ادبیات کارآفرینی پیش روی جوامع در عصر کنونی قرار داده است. جوهره این پارادایم، خلاقیت اجتماعی و درگیر شدن شهروندان در عرصه‌های تصمیم‌گیری درباره‌ی نیازها، انتظارات، مسایل و ارزش‌های اجتماعی آنان است.
کلید واژه: نولیبرالیسم، رفاه اجتماعی، سرمایه اجتماعی، خلاقیت اجتماعی، مشارکت فعال
نویسنده(گان): مصطفی علی میری
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 20
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.