ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 2,886
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,539,573
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 73
کاربران حاضر: 73
تعداد دریافت: 10
تعداد بازدید: 2645
مطالعه ویژگی های سازمان یادگیرنده در یک سازمان یاددهنده
چکیده:
یکی از مدل هایی که به طور عملیاتی به شناسایی و تعریف ویژگی های سازمان یادگیرنده پرداخته است و مدل ویک ولئون است. این دو با مطالعه گسترده در بین شرکت های موفق به ویژگی هایی از قبیل رهبر فرابین و برنامه / ارزیابی و اطلاعات ونوآوری و اتبکار و اجرا به عنوان ویژگی های سازمان یادگیرنده اشاره کرده اند. پژوهش حاضر به مطالعه ویژگی های یاد شده در یک سازمان آموزشی پرداخته است. روش پژوهش توصیفی از نوع زمینه یابی و ابزار پژوهش پرسش نامه ای بود که در بین مدیران سازمان اجرا شده است با توجه به محدود بودن جامعه آماری سعی شده کل مدیران به عنوان نمونه در نظر گرفته شوند برای تجزیه و تحلیل سوالات پژوهش از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است یافته های پژوهش نشان داد سازمان یاد شده که از لحاظ آموزشی داعیه یاد دهندگی دارد در حال حاضر از لحاظ سازمانی به میزان خیلی کمی از ویژگی های سازمان یادگیرنده برخوردار است و با وضعیت مطلوب خود فاصله زیادی دارد. در پایان بر مبنای نتایج پژوهش پیشنهادهایی به منظور تحول به یک سازمان یادگیری ارائه شده است
کلید واژه:
اولویت گذاری، سازمان یادگیرنده، یادگیری سازمانی، مدیریت تغییر، توسعه سازمانی، آموزش عالی
نویسنده(گان):
آرش رسته مقدم
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
تئوریهای مدیریت
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
29
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
851 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved