شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 05 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,005
بازدید دیروز: 20,225
بازدید کل: 158,560,917
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 59
کاربران حاضر: 59
مدل مماس و مدل پیشنهادی برای نیاز سنجی آموزشی
چکیده:
در این نوشتار ضمن اشاره به نیاز آموزشی ضرورت ارزیابی نیازهای آموزشی در سازمان های دولتی و مراحل آن مورد بررسی قرار گرفته است با عنایت به تجارب نویسندگان مقاله در اجرای پروژه های نیازسنجی آموزشی در برخی از سازمان های دولتی ایران و بررسی مدل های نیازسنجی آموزشی از جمله مدل کافمن وهرمن1996، کریک1987، گلدستاین1992، سینجر 1990، استوت 1993، سورینا 1997، اندرسون 1994و 1993، انرسون 1993، الگوی شورای همکاری 1997، گریفث و ویلیامز 1998، ادگار شاین 1980، ترولو 1997 و ودال و وینستنتلی 1998 و با توجه به به روز نبودن شرح وظایف در سازمان های دولتی ایران به منظور تکمیل و بومی نمودن مدل های موجود مدل تلفیقی تحت عنوان مدل نیازسنجی آموزشی مماس توسط نگارندگان این نوشتار برای انجام نیازسنجی آموزشی در سازمان های دولتی ایران طراحی و پیشنهاد می گردد دراین مقاله ساختار اجزا مراحل و نحوه اجرای نیازسنجی آموزشی بااستفاده از این مدل به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است
کلید واژه: توسعه منابع انسانی، آموزش کارکنان، نیازسنجی آموزشی، نیازهای آموزشی سازمان های دولتی ایران، مدل نیازسنجی آموزشی، مماس
نویسنده(گان): داود مجتهد، عبدالمحمد مهدوی، فریبا خالقی سروش
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: منابع انسانی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 22
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه