شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,559
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,540,246
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 74
کاربران حاضر: 74
تدوین مدل هماهنگی بین سازمانی برای سازمان های متولی ترانزیت در ایران
چکیده:
علما و دانشمندان مطالعات مدیریتی و سازمان هر یک به شکلی از اهمیت هماهنگی در فرآیندهای سازمانی سخن رانده اند اولین بار فایول فرانسوی آن را به عنوان یکی از عناصر (وظایف) پنج گانه مدیریت دانسته و مینتزبرگ نیز آن را به عنوان یکی از دو اقدام اساسی و مهم سازماندهی معرفی کرده است ضرورت وجودی و توجه به موضوع هماهنگی در اثر وابستگی ها و روابط موجود بین بخش های مختلف یک سازمان با هم و یا بین سازمان های مختلف با یکدیگر است. در مقاله حاضر با در نظر داشتن دیدگاه ها و نظریات علما و دانشمندان در مورد 9هماهنگی بین سازمانی و جوانب آن به طراحی و توسعه مدل هماهنگ کننده سازمان های متولی ترانزیت در ایران و ارزیابی اجرای آن در دنیای واقعی با استفاده از فنون آماری – ریاضی رگرسیون – همبستگی و برنامه ریزی آرمانی اقدام شده است. مدل مذکور شامل یک کمیته (شورا) اصلی و هشت کمیته (شورا) فرعی هماهنگ کننده سازمان های متولی ترانزیت در ایران است.
کلید واژه: مدل هماهنگی بین سازمانی، وابستگی، روابط بین سازمانی، ترانزیت، ایران
نویسنده(گان): احمد جعفرنژاد، حسن علی آقاجانی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تئوریهای مدیریت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1381
تعداد صفحات: 26
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه