شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,410
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,540,097
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 100
کاربران حاضر: 100
تاملی بر مبانی نظری نظام های اداری مدرن
چکیده:
شکل گیری نظام های اداری مدرن به اویل قرن نوزدهم بازمی گردد. وجه تمایز نظام های اداری مدرن نسبت به نظام های اداری سنتی این است که نظام های اداری مدرن به جای اینکه مانند گذشته به وسیله اشخاص غیرحرفه ای که اقداماتشان به وفاداری شخصی به رهبر محدود می شد بنا شوند، دربردارنده مناصب حرفه ای هستند که انجام آنها مستلزم تخصص و شایستگی است. در این مقاله ضمن معرفی نظام های اداری سنتی و نقاط ضعف آنها بستر تاریخی شکل گیری نظام های اداری مدرن و مبانی نظری این نظام ها در قالب نظریه تفکیک سیاست از اداره و ودرو ویلسون و نظریه بوروکراسی ماکس وبر تبیین می گردد
کلید واژه: نظام های اداری سنتی، حامی پروری، نهضت اصلاحات، تباین سیاست و اداره، اختیار عقلایی/قانونی، نظریه بوروکراسی، نظام های اداری مدرن، شایسته سالاری
نویسنده(گان): منوچهر شجاعی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تئوریهای مدیریت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1381
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه