ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 05 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 13,700
بازدید دیروز: 20,225
بازدید کل: 158,570,612
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 62
کاربران حاضر: 62
تعداد دریافت: 20
تعداد بازدید: 2336
مدیریت دولتی و اعتماد عمومی
چکیده:
اعتماد عمومی یکی از سرمایه های اجتماعی است که وحدت را در سیستم های اجتماعی ایجاد و حفظ نموده و ارزش های دموکراتیک را پرورش می دهد. اعتماد شهروندان را به نهادها و سازمانهایی که نمایندگان آنها هستند پیوند می دهد و بدین طریق مشروعیت اثر بخشی دولت دموکراتیک افزایش می یابد. در این مقاله ضمن تعریف؛ بیان اهمیت و نوع شناسی اعتماد عمومی در قالب انواع اعتماد اعتباری؛ اعتماد متقابل و اعتماد اجتماعی راه کارهای اعتماد سازی میان دولت و شهروندان تبییت می گردد. همچنین بر این نکته تاکید می شود که تنها سطح متوسطی از اعتماد؛ کارکردی و سازنده است بدین معنی که اعتماد احساسی و افراطی مردم نسبت به دولت و مدیران دولتی مانع نقد و اصلاح عملکرد آنها می شود و کاهش اعتماد عمومی نیز مشروعیت نظام سیاسی و مدیریت دولتی را زیر سئوال می برد.
کلید واژه:
اعتماد عمومی، سرمایه اجتماعی، اعتماد اعتباری، اعتماد متقابل، اعتماد اجتماعی، مشروعیت نظام سیاسی
نویسنده(گان):
سید مهدی الوانی، حسن دانایی فرد
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1380
تعداد صفحات:
23
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
837 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved