ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 05 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 12,200
بازدید دیروز: 20,225
بازدید کل: 158,569,112
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 84
کاربران حاضر: 85
تعداد دریافت: 16
تعداد بازدید: 2526
بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان بانک صنعت و معدن
چکیده:
این تحقیق در سه سال و در هر سال یک مرتبه(سه پژوهش) به منظور شناخت عوامل موثر بر رضایت مشتریان بانک صنعت و معدن و ارایه راهکارهایی برای افزایش رضایت مشتریان، انجام شده است. همچنین شناخت نگرش مشتریان به کارکنان بانک و ارزیابی آنان از قوانین، مقررات و آییننامههای بانک، و رضایت ایشان از کیفیت خدمات بانک، و شناخت پایگاه مشتری، و رابطه این متغیرها با متغیر وابسته تحقیق (رضایت مشتری) از دیگر اهداف این پژوهش است، که عمدتاً در قالب فرضیههای پژوهش و مدل پژوهش روابط بین متغیرها صورتبندی و سنجیده شده است. در این تحقیق، که پژوهشی کاربردی است، از یکی از شاخههای روش تحقیق طولی به نام روند پژوهشی استفاده شده است. ابزار اصلی جمعآوری اطلاعات پرسشنامه است که پایایی مقیاسهای مختلف آن در چهار آزمون سنجیده شده است که نتایج آزمونها حکایت از تکرارپذیری بالای مقیاسها دارد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان(حقیقی و حقوقی) بانک صنعت و معدن است که از بانک تسهیلات دریافت کردهاند. حجم نمونه در مرحله اول پژوهش 675 نفر، در مرحله دوم پژوهش 681 نفر، و در مرحله سوم پژوهش556 نفر است که با روش نمونهگیری طبقه بندی، نمونهها انتخاب شدهاند. یافتههای پژوهش نشان میدهد که متغیر کیفیت خدمات (شامل پنج بعد آن) بیشترین تاثیر را (44/0) بر رضایت مشتریان دارد و بعد از آن به ترتیب نگرش مشتریان به کارکنان بانک (33/0)، ارزیابی آنان از قوانین و مقررات بانک (28/0)، تحصیلات مشتریان (12/0) و پایگاه مشتریان (07/0) تغییرات، متغیر رضایت مشتریان را تبیین میکنند.
کلید واژه:
کیفیت خدمات، پایگاه مشتری، رضایت مشتری، مقررات و ... بانک، نگرش به قوانین، نگرش به کارکنان بانک
نویسنده(گان):
داود حسینی هاشم زاده
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
بازاریابی
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1388
تعداد صفحات:
20
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
380 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved