شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 23 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,780
بازدید دیروز: 16,958
بازدید کل: 159,016,372
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 89
کاربران حاضر: 89
تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت خدمات (مطالعه موردی آژانس های مسافرتی شهر تهران)
چکیده:
به دلیل تاثیر مثبت و مستقیم رفتار شهروندی سازمانی برکیفیت خدمات ارائه شده و به تبع آن بر سود آوری سازمان، توجه به این گونه رفتارها می تواند یکی از راههای افزایش اثربخشی سازمانها باشد که تاکنون بدان توجه چندانی نشده است. به طورکلی هدف از انجام این تحقیق بررسی ارتباط میان رفتار شهروندی سازمانی (OCBs) و رضایت شغلی و اعتماد کارکنان نسبت به مدیران و نیز کیفیت خدمات ادراک شده توسط مشتریان در آژانسهای مسافرتی شهر تهران می باشد. به منظور بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی به عنوان متغیر مستقل و ادراک مشتری از کیفیت خدمات، به عنوان متغیر وابسته، و نیز رضایت و اعتماد کارکنان به عنوان متغیر مستقل و رفتار شهروندی سازمانی به عنوان متغیر وابسته، از آزمون همبستگی استفاده شده است. همچنین از آزمون رگرسیون برای بررسی میزان تأثیر رضایت شغلی و اعتماد بر روی رفتار شهروندی سازمانی و نیز میزان تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر روی کیفیت خدمات استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که رضایت شغلی و اعتماد کارکنان نسبت به مدیران رابطه معنی داری با OCBs دارد و همچنین OCBsنیز رابطه مثبتی با کیفیت خدمات ادراک شده توسط مشتری دارد.
کلید واژه: رفتار شهروندی سازمانی، کیفیت خدمات، اعتماد، رضایت شغلی
نویسنده(گان): سید امیر رضا نجات، محمدرضا کوثرنشان، اکبر میرزاده
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه