شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 26,518
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,680,521
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 88
کاربران حاضر: 89
ارائه الگویی برای دسته بندی ویژگی های محصول
چکیده:
از آنجایی که در بازار های رقابتی، مشتری جایگاه ویژه ای دارد و نقش اصلی را در موفقیت و شکست سازمان ایفا می کند، انگیزه دادن به مشتری برای خرید مداوم، موضوع با اهمیتی است. در این مقاله به دنبال ارائه الگویی برای دسته بندی ویژگی های محصول و ارتباط آن با انگیزه خرید مشتریان در شرایط مختلف هستیم. به منظور بررسی ویژگی های محصول، مدل های زیر در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند: مدل هرزبرگ، مدل سولیمان، مدل زهنگ و دران، مدل سوآن و کامبز، مدل کانو، مدل اینگ برچان، مدل سیلوتر و جان استون، مدل اولیور، مدل کادوت و ترجیون؛ مدل کانو، سراکو، تاکاهاشی و تسوجی؛ مدل کریستوفر لاولاک و لارن رایت، مدل لویت، مدل کاتلر، مدل کاتلر و آرمسترانگ و مدل راست. با بررسی مدل های ارائه شده در زمینه ویژگی های محصول، ما برای دسته بندی ویژگی های محصول از دو بعد استفاده کردیم: بعد اول، درونی یا بیرونی بودن ویژگی های محصول و بعد دوم، کم یا زیاد بودن رقابت موجود در بازار، که نتیجه آن استخراج چهار دسته ویژگی گردید: 1-ویژگی های بیرونی بهداشتی، 2-ویژگی های بیرونی انگیزشی، ۳-ویژگی های درونی انگیزشی و ۴- ویژگی های درونی بهداشتی.
کلید واژه: ویژگی های محصول، ویژگی های درونی محصول، ویژگی های بیرونی محصول، رضایتمندی مشتری
نویسنده(گان): حمید رضا رضوانی، مهرگان ملک پور
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.