ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 15,019
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,505,508
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 82
کاربران حاضر: 82
تعداد دریافت: 37
تعداد بازدید: 4799
اولویت بندی عوامل مؤثر در آمیخته بازاریابی صنعت هتل داری به روش AHP
چکیده:
هتل داری یکی از شاخه های صنعت گردشگری است و در مباحث بازاریابی در گروه فعالیت های خدماتی طبقه بندی می شود. خدمات برخلاف کالا غیرقابل مشاهده و ناملموس هستند، به همین دلیل جلب رضایت مشتری (که در این پژوهش به عنوان متغیر وابسته مورد مطالعه قرار گرفته) پیچیده تر است. در این مقاله از مدیران ۳۰ هتل در استان گیلان درمورد تأمین رضایت مشتری و چگونگی طبقه بندی ابعاد آن نظرسنجی گردید و با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرم افزارExpert choice، ضمن مقایسه زوجی ابعاد رضایت مشتری، آن ها را با هشت عنصر آمیزه بازاریابی خدمات شامل قیمت، فراورده، توزیع، ترفیع، فرایند، شواهد فیزیکی، افراد و بهره وری (که در این مقاله به عنوان متغیرهای مستقل مطالعه شدند) مقایسه و اولویت بندی نمودیم. عامل قیمت در میان عناصر آمیزه بازاریابی هتل داری، بالاترین اولویت را در تأمین رضایت مشتریان داشت. منطقی بودن اولویت بندی عناصر هشت گانه از سوی مدیران هتل و مشتریان تأیید گردید و معلوم شد پس از قیمت به ترتیب افراد، فراورده، ترفیع، توزیع، فرایند، شواهد فیزیکی و بهره وری در اولویت های بعدی قرار می گیرند.
کلید واژه:
هتلداری، آمیزه بازاریابی خدمات، رضایت مشتری، فرایند تحلیل سلسله مراتبی
نویسنده(گان):
علی قلی پور سلیمانی
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
مدیریت جهانگردی
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1387
تعداد صفحات:
8
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
316 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved